۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰

«عروسکهایمان را بخوریم» در جشنواره تئاتر عروسکی

هسته سیبی که در دل سارا درخت شد/ عروسک‌هایتان را بخورید

هسته سیبی که در دل سارا درخت شد/ عروسک‌هایتان را بخورید

کارگردان نمایش «عروسکهایمان را بخوریم» که در بخش تجربه هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک حضور دارد، اظهار کرد عروسک های این اثر از میوه درست شده و خورده می شوند.

محمد بیژنی نسب کارگردان نمایش «عروسکهایمان را بخوریم» که در بخش تجربه هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک حضور دارد درباره موضوع این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش داستان دختری است که یک سیب را می خورد و در خواب می بیند که هسته این سیب در شکمش تبدیل به یک درخت بزرگ شده که میوه های آن صحبت می کنند. دختر تصمیم می گیرد که تبدیل به عروسک شود و میوه های این درخت را که به شکل عروسک هستند، بخورد. وی از مخاطب هم می خواهد که در خوردن این عروسک ها با وی همکاری کنند.

این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرایی و نوع عروسک های نمایش «عروسکهایمان را بخوریم» اظهار کرد: عروسک های این نمایش تجربه جدید هستند و نمی توانم نام خاصی روی آنها بگذاریم. به نوعی این عروسک ها کلاژ و ترکیبی از میوه های مختلف هستند که تبدیل به عروسک شده اند.

بیژنی نسب افزود: مخاطب نیز در این اجرا از میوه هایی که در اختیارش قرار می گیرد عروسک می سازد و آن را می خورد.

وی درباره دلایل استفاده از میوه برای ساخت عروسکی توضیح داد: مایل بودم برای ساخت عروسک به سراغ چیزهایی به غیر از پارچه و کاغذ برویم که به طبیعت آسیب نزند، از این رو میوه را مورد استفاده قرار دادیم.

کارگردان «عروسکهایمان را بخوریم» درباره افزوده شدن بخش تجربه به جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک، تاکید کرد: این بخش هم برای هنرمندان و هم برای مخاطب جذاب است زیرا تجربه های اجرایی جدیدی را پیشنهاد می کند.

بیژنی نسب در پایان سخنان خود درباره اجرای عمومی آثار بخش تجربه، اظهار کرد: مطمئنم اگر برای آثار بخش تجربه اجرای عمومی در نظر گرفته شود خیلی تاثیرگذار خواهد بود و آثار این بخش می توانند در هر مکانی و بدون نیاز به امکانات حرفه ای اجرا شوند.

نمایش «عروسکهایمان را بخوریم» با حضور سپیده اسدسنگابی، سوده خدری و محمد بیژنی نسب روز یکشنبه ۴ شهریور و در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۹ در پلاتواجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

کد خبر 4383550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha